Příšerný zimní test si vyzkoušely vozy Hyundai Nexo a elektrický Kona

Příšerný zimní test si vyzkoušely vozy Hyundai Nexo a elektrický Kona
Rubriky Články

Automobilka Hyundai podrobuje svá nejnovější elektrifikovaná vozidla nejextrémnějším mrazivým podmínkám na zkušebním polygonu Hyundai Mobis ve Švédsku, pouhou hodinu jízdy od severního polárního kruhu. Nekompromisní testy zajišťují provozuschopnost elektrifikovaných vozidel Hyundai i při nízkých teplotách klesajících až k -35 °C.

Extrémní zima může negativně ovlivňovat různé funkce elektrifikovaných vozidel, jako je schopnost spuštění vozidla, řízení chladicí soustavy elektrického poháněcího ústrojí, topení a ventilaci a maximalizaci dojezdu.

Zimní testy vozidel značky Hyundai se zaměřily na dvě prominentní elektrifikovaná vozidla, elektromobil Hyundai NEXO s palivovými články a zcela nový, nedávno představený model Kona Electric.

Předchozí generace FCEV stála před velkou technickou výzvou, pokud měla být spuštěna při teplotách v rozmezí od -10 °C do -20 °C. Inženýři značky Hyundai k překonání tohoto technického problému zkonstruovali nový komponent pro vyhřívání sady palivových článků modelu NEXO v mrazivých podmínkách. Díky chytré strategii řízení optimální teploty lze Hyundai NEXO spustit i při -30 °C, což je srovnatelné s vozidly poháněnými všemi druhy spalovacího motoru.

Další technickou výzvou, s níž se musejí vozidla FCEV obvykle potýkat, je tvorba ledu v sadě palivových článků po vypnutí vozidla, protože voda je jediným vedlejším produktem při výrobě elektrické energie z vodíku. Hyundai tento problém vyřešil ventilátorem, připevněným k sadě palivových článků. Zapnutím ventilátoru po vypnutí vozidla NEXO dojde k odstranění vody dřív, než by došlo k jejímu zmrznutí.

Hlavním cílem zimních testů elektromobilů, napájených z akumulátorů, je dosáhnout co nejefektivnějšího využívání elektrické energie. Kona Electric maximalizuje dojezd chytrými konstrukčními řešeními, která minimalizují spotřebu elektrické energie topením, ventilační soustavou a klimatizací.

Mezi výjimečná technická řešení topné, ventilační a klimatizační soustavy elektromobilu Kona Electric patří nové tepelné čerpadlo s vysokou účinností, chytré řízení přívodu vzduchu, individuální ventilace (pouze pro řidiče) a ventilační soustava s funkcí pro navození požadované teploty v interiéru před zahájením jízdy.

Systém tepelného čerpadla modelu Kona Electric využívá přebytečné teplo vyzařované elektrickými komponenty ke zvýšení účinnosti systémů topení a ventilace. Tepelné čerpadlo minimalizuje spotřebu elektrické energie z akumulátorů, čímž přispívá k prodloužení celkového dojezdu modelu Kona Electric v zimě.

Systém chytrého řízení přívodu vzduchu ve výbavě modelu Kona Electric využívá ohřátý vzduch regulací množství vzduchu, přiváděného do interiéru a odváděného ven z vozidla. Topná a ventilační soustava dokáže lepší regulací proudění vzduchu uvnitř vozidla vyhřívat interiér efektivněji, čímž minimalizuje intenzitu topení během zimního provozu.

 Zdroj: tiskové zprávy

 

Šéfredaktor
fojtik@goingelectric.cz

%d blogerům se to líbí: