Policie v Londýně si vyzvedne vodíkové Toyoty Mirai

Policie v Londýně si vyzvedne vodíkové Toyoty Mirai
Rubriky Články

Londýnská Metropolitní policie bude využívat vodíkový model Mirai jako služební policejní vůz. Díky grantu od iniciativy Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking bylo metropolitní policii dodáno prvních 11 aut.

Vozy Mirai budou dovybaveny tak, aby mohly sloužit jako označená i neoznačená služební vozidla policie k dennímu policejnímu využití. Zatímco automobilky vyvíjejí elektromobily, aby se vyhnuly možným pokutám za neplnění evropských emisních cílů CO2, vodík představuje nejbližší bezemisní alternativu pro benzínová i naftová vozidla, neboť nabízí přibližně stejnou dobu tankování paliva a dojezd, přičemž jediným vedlejším produktem jeho spalování je voda.

Mirai bude v hlavním městě Velké Británie využívat pět vodíkových čerpacích stanic, nicméně tento počet bude v budoucnu narůstat. Na jedno natankování ujede Mirai přibližně 500 kilometrů.Toyota-Mirai3

Jde o společný projekt výzkumného a vývojového programu ‚Horizon 2020‘ Evropské unie, programu ‚Hydrogen Europe‘ a Nové evropské výzkumné skupiny pro palivové články a energie. Cílem je ukázat, že vozidla poháněná vodíkem mají na evropských cestách své místo.

 

V Česku si vodíkovou Mirai zatím řidiči ani policejní sbory nekoupí, zejména kvůli chybějící infrastruktuře vodíkových plnicích stanic. Celkem Toyota prodala už téměř 5 000 vodíkových aut. Prodeje tohoto prvního sériově vyráběného vozu s vodíkovým pohonem loni vzrostly ve srovnání s rokem 2016 o téměř 15 procent. Do konce listopadu se loni celosvětově prodalo 2 352 kusů.

Vodíkový automobil je v podstatě elektrické vozidlo. Proud pro motor dodává soubor palivových článků, ve kterých není vodík přiváděný z nádrží automobilu spalován, ale spojuje se „za studena“ se vzdušným kyslíkem. Jediným vedlejším produktem je čistá vodní pára. Toyota Mirai má větší dojezd než například automobily dobíjené ze zásuvky.

V Česku je zatím jedna neveřejná plnicí stanice pro vodíková vozidla. Do osmi let by mělo vzniknout 12 těchto stanic. Průkopníkem vodíkové technologie v dopravě je v Evropě Německo, kde v současnosti funguje 50 plnicích stanic.

Zdroj: tiskové zprávy

Editor
pisala@goingelectric.cz

%d blogerům se to líbí: