Novinky ze světa elektromobility – 21. týden

Novinky ze světa elektromobility – 21. týden
Rubriky Novinky

Mercedes v září představí elektrický hatchback z řady EQ

Mercedes před nedávnem odhalil novou divizi EQ se stejnojmeným konceptem. Jde o čistě elektrickou odnož automobilky, podobně jako u Volkswagenu a jeho I.D. V minulém týdnu se u Mercedesu staly dvě důležité věci. Byla potvrzena výstavba bateriové gigatovárny (o tom už jsem psal) a hlavně byl potvrzen “relativně dostupný” čistě elektrický hatchback s dlouhým dojezdem a cenovkou okolo 45 000 USD. Auto by se mělo jmenovat EQ A a na trh má přijít v roce 2020. Vypadá to, že v roce 2020 se můžeme těšit na opravdovou smršť elektromobilů.

Tesla spustila svého chatbota na Messengeru

Od teď můžete jako majitelé Tesly se svým autem komunikovat přes Facebook Messenger. Pomocí této vychytávky od společnosti Smartcar můžete auto zamknout a odemknout, dozvědět se třeba teplotu uvnitř auta, zeptat se auta na stav ujetých kilometrů nebo Vám tento bot třeba řekne pár vtipů. Zajímavá vychytávka. Nemyslíte?

 

BMW i3 projde modernizací. Již brzy

I když je BMW i3 snad nejvíce futuristické městské auto na trhu, tak i ono už potřebuje drobnou modernizaci. Tu nám BMW ukáže už v září na frankfurtském autosalonu. Nová i3 dostane drobné změny ve vnějším designu, upravená LED světla pro denní svícení, nový zadní nárazník, nová hliníková kola, více barevných kombinací, širší možnosti výbav a modernizovaný infotainment iDrive. Dokonce byla do Frankfurtu potvrzena i sportovnější verze iPerformance! Ta bude mít o 20 koní vyšší výkon, vyladěný podvozek a širší kola. Pokud něco zůstane beze změny, tak je to baterie. Ta bude mít pořád 33 kWh.  

 

Nová technika pro Formuli E v páté sezóně

Z mého pohledu byla hlavní nevýhoda závodů Formule E malá baterie vozů. Ta totiž zapříčinila, že si jezdci musí v průběhu závodu vyměnit auto. Proto se taky tolik těším na Electric GT, tam totiž nic takového nebude. Vývojáři Formule E teď usilovně pracují na tom, aby byla baterie dostatečně velká na to, aby formule zvládla ujet celu závodní vzdálenost najednou. Proto přišli s baterií o kapacitě 54 kWh, která by teoreticky mohla závod zvládnout celý. To nejspíš ale ukáže až čas. Formule E chystá pro pátou sezónu velké změny i po stránce vzhledu a jezdci budou mít také více výkonu – 200 kW pro závod a 250 kW pro kvalifikaci. Už se nemůžu dočkat.

Bývalý redaktor

Napsat komentář

%d blogerům se to líbí: