Novinky ze světa elektromobility – 18. týden

Novinky ze světa elektromobility – 18. týden
Rubriky Novinky

Tesla výrazně vylepšila chemické složení baterií

Vývoj baterií jde rychle kupředu a každou chvíli se objeví v této oblasti nějaká vylepšení. S tím posledním přišli inženýři z Tesly. Těm se totiž podařilo díky změně chemie v bateriích docílit mnohem delší životnosti. V současné době ztrácí baterie Tesly zhruba 5% původní kapacity po 80 000 ujetých kilometrech. Po dalších 250 000 kilometrech se kapacita ustálí na 90% původní kapacity. S novým složením by se tento pokles měl posunout pokles na 95% původní kapacity až za hranici 480 000 ujetých kilometrů a 25 let provozu. To znamená, že baterie vydrží podobně dlouho jako samotné auto. Tesla je v nasazování těchto vylepšení velmi rychlá, takže ho snad budeme moci vidět v sériové výrobě už brzy.

Jaguar I-Pace uvidíme v sériové podobě již brzy

Jaguar už před nějakou dobou odhalil svůj koncept I-Pace. Ten podle britské automobilky ukazuje skoro přesně to, jak bude vypadat sériová podoba. I-Pace bude přímý konkurent SUV od Tesly – Modelu X. Testovacích prototypů bylo zachyceno na silnicích už několik a zástupci Jaguaru nám už konečně řekli, kdy uvidíme auto v sériové podobě. Bude to už v zář tohoto roku, na autosalonu ve Frankfurtu. Pokud bude mít I-Pace stejnou techniku jako koncept, tak bude mít auto 90 kWh baterii a dva elektromotory od výkonu 400 koní. Z 0 na 100 km/h to zvládne I-Pace okolo čtyř vteřin.

General Motors se nechce prodávat Chevrolet Bolt a Opel Ampera-e

Produkce prvního elektromobilu od GM je omezena na 30 000 kusů ročně. To není nějaké závratné číslo. Nejspíš by se jich prodalo i víc, kdyby to u GM chtěli. Bohužel General Motors nedokáže prodávat Bolt/Amperu-e aniž by byl prodej ztrátový, a tak automobilka využívá pro pokrytí ztráty tzv. CARB kredity. V podstatě jde o podporu americké vlády při výrobě ekologičtějších aut. Tím, že automobilka vyrábí elektromobily nebo hybridy, získá CARB kredity a těmi může vykrýt ztrátu při prodeji těchto aut. Tato metoda je ovšem výhodná pouze při produkci o objemu 25 000 až 30 000 aut ročně. A to je ten nejdůležitější důvod, proč se GM nesnaží o velká prodejní čísla u Boltu a proč budou například opožděny dodávky Ampery-e do Evropy.

Bývalý redaktor

Napsat komentář

%d blogerům se to líbí: