TEST: Tesla Model S 75D

TEST: Tesla Model S 75D
Rubriky Testy

Slibovaný test Tesly Modelu S je tady. Konečně mám pocit, že jsem s Teslou jezdil dost dlouho na to, abych o ní mohl napsat něco smysluplného.

 

Vzhled

Z Modelu S je na první pohled vidět, že jde o elektromobil. Ve předu totiž nemá žádné otvory pro chlazení a na přídi je tak, jen decentní “knír”, ve kterém je umístěn znak automobilky Tesla. Ještě víc je to vidět u novějších verzí, jako je tato testovaná, které prošly modernizací. Předchozí verze sice také neměla žádné otvory v masce auta, ale měla místo toho černý ovál, který měl tento prvek znázorňovat. Model S vypadal už od začátku dobře, ale nedávný facelift z něj udělal ještě o něco hezčí auto. Při faceliftu se dostalo na přední masku a přední světla, která jsou teď LED. Škoda, že Tesla neudělala něco i se zadní části vozu, protože zadní světla už by si to taky zasloužila. Testované auto bylo na 19” palcových kolech, které jsou tak akorát a auto je díky nim o něco pohodlnější, než na 21” kolech, která jsou volitelnou výbavou. Celkově jde o opravdu velké auto, které je na tom rozměrově podobně jako BMW řady 7 a Mercedes S-class. I když je to tak velké auto, tak i v Pražském provozu se s ním jezdilo opravdu snadno.

Interiér

Pro popis interiéru stačí jen jedno slovo. Je prostě minimalistický. Na celé přístrojové desce jsou jen dvě opravdová tlačítka. Jedno pro výstražné směrovky a jedno pro otevírání úložného prostoru před spolujezdcem. Prvním, čeho si po nástupu do auta všimnete je obrovský displej s úhlopříčkou 17” palců. Pomocí toho se ovládá na autě úplně všechno. Od otvírání kufru, přes topení a klimatizaci, navigaci, internet, telefon, všechno nastavení auta, až třeba po otevírání střešního okna. V rámci infotainmentu najdete na obrazovce internetový prohlížeč, zadní kameru, telefon, kalendář, hudbu (radio, Spotify nebo soubory z USB úložiště), Online Google Mapy a historii jízd se všemi údaji o vzdálenost a spotřebě. Obrazovka funguje naprosto skvěle a díky připojení k internetu přes LTE jste pořád online a máte tak například kompletní přehled o dopravní situaci. Na jedné obrazovce taky můžete mít zobrazeny dvě služby v ten samý okamžik, to je opravdu praktická vychytávka.
V místě, kde má být tachometr a otáčkoměr je další displej, kde se ukazuje rychlost, několik ukazatelů ujetých kilometrů, dojezd, aktuální spotřeba elektrické energie a také zmenšenina Modelu S s vyznačenými jízdními pruhy a auty okolo. Po spuštění navigace, se na displeji také zobrazí cesta, kterou máte jet.
V interiéru je spousta prostoru, je v něm ticho a sedačky jsou velmi pohodlné. Testované auto bylo vybaveno látkovými sedačkami a rozhodně bych je bral radši, než ty kožené. Někteří lidé na zadních sedačkách si stěžovali, že mají díky zvýšené podlaze kolena až moc vysoko. To byl ale problém opravdu vysokých lidí. Já měřím 180 cm a vzadu jsem problém neměl. Co dost lidí překvapilo, byla absence kapes ve výplních dveří, tak jako to mají snad všechna ostatní auta. Taky mi to přišlo zvláštní, ale když jsem objevil úložný prostor v mezi předními sedadly, tak mi to ani nepřišlo jako nevýhoda. Tam se toho totiž vejde určitě více, než do dveří.
Když už jsme u těch praktických věcí, tak by se hodilo říct, že Model S má dva kufry, jeden obrovský vzadu a jeden menší vepředu. Do zadního si dokonce můžete objednat další dvě sedadla pro děti. Tuto volitelnou výbavu ale testovaný kus neměl.

Jízda

Hned po nasednutí začne člověk hledat tlačítko pro spuštění auta. To ale v Tesle právem považují za zbytečnost, a tak tam žádné takové tlačítko není. Stačí sešlápnout brzdový pedál, zařadit pod volantem “D” a po uvolnění pedálu se auto začne pomalu rozjíždět. Podobně jako každé auto s automatickou převodovkou. Asi Vám nemusím pořád dokola psát, jak je jízda v elektromobilu tichá, ale u Tesly to není výjimka a při jízdě po městě sotva slyšíte tiché hvízdání elektromotorů. Testovaný Model S měl 75 kWh baterii a dva motory, které pohánějí všechna čtyři kola. A i když šlo o druhou nejslabší variantu v současné modelové řadě, má tato Tesla pořád výkon 518 koní (!). Z 0 na 100 km/h vyrazí toto auto, které váží lehce přes dvě tuny, za pouhých 5,4 sekundy. S točivým momentem dostupným hned od první otáčky motoru je to opravdu zážitek. A to jde pořád o základní verzi. Co teprve taková P100D. Jízda v Modelu S je i bez adaptivního vzduchového podvozku celkem pohodlná a díky nízkému těžišti auto nikam neuskakuje a ani není tak moc poznat vyšší hmotnost vozu.

A teď ty elektrické věci

Jak už jsem psal, auto bylo vybaveno baterií o kapacitě 75 kWh a dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 518 koní. Na jedno plné nabití ujede tento Model S za každého počasí a při každém jízdním stylu 350 kilometrů. Pokud se budete hodně snažit, tak se dostanete i ke hranici 400 kilometrů na jedno nabití a to už je opravdu dost. Nabíjet můžete skoro z každé nabíječky s výjimkou CCS rychlonabíječek. Z domácí zásuvky auto budete dobíjet dlouho – třeba i celý den. Z domácího Wallboxu se Vám Tesla dobije přes noc za osm hodin. Z 50 kW rychlonabíječky dostanete do auta pomocí ChAdeMo adaptéru 200 kilometrů dojezdu za hodinu. A nejrychlejším způsobem se dá Model S nabít pomocí Tesla Superchargeru, který dobije auto z 0 na 80% za půl hodiny. Auto má rekuperaci energie. V nastavení jsou k dispozici dvě intenzity brzdění – Standard a Low. Při prvním zmiňovaném je rekuperace opravdu výrazná a hodí se skvěle do města. Nastavení Low je vhodné na dálnici a skoro si jej nevšimnete.

Závěr

Tesla Model S je prostě revoluční a skvělé auto. Protože jde ale o první sériový model od Tesly, má sem tam ještě nějaké nedostatky. Například kvalitou zpracování se zatím nemůže rovnat zajetým evropským modelům jako je BMW řady 7 nebo Mercedes třídy S, se kterými bývá Model S často srovnáván. Ale jsem si jistý, že přicházející Model 3 už bude v tomto zase o kus dál. Model S ale vše vynahrazuje revoluční technologií, výkonem a celkově tím, že je to úplně jiné auto, než všechna ostatní, která si v dané třídě můžete koupit. Asi nebudete překvapení, když napíšu, že jsem nic lepšího a zajímavějšího v životě neřídil a Teslu Model S považuji za to nejlepší, co teď jezdí po silnicích.

Takovouto Teslu Model S 75D v této základní výbavě pořídíte za částku lehce přesahující dva miliony korun a pořád dostanete skvělé auto. A pokud si ji nechcete kupovat, tak si ji můžete pronajmout u firmy Electric Park přímo ZDE.

Tak jsem se trošku vypsal. Teď budu rád za každou zpětnou vazbu a Vaše názory na Model S. Můžete psát sem do komentářů, na Facebook, na Instagram a nebo na mail info@goingelectric.cz. Omlouvám se za kvalitu fotek, jsou focené mobilem. Příště to vyřeším nějak jinak. 😉

 

 

 

Bývalý redaktor

Napsat komentář

%d blogerům se to líbí: