Novinky ze světa elektromobility – 13. týden

Novinky ze světa elektromobility – 13. týden
Rubriky Novinky

Jaguar začal s testováním I-Pace

Jaguar představil svůj koncept I-Pace před nedávnem v Los Angeles, a už teď je možné ho potkat při testování. Dokonce se v červeném exempláři mohli už projet i někteří novináři. I-Pace bude prvním elektrickým autem od Jaguaru. V prodeji bude v druhé polovině příštího roku. Podle obrázků testovaného auta to vypadá, že bude vypadat skoro stejně, jako již zmíněný koncept. To se moc často nestává. Tento elektromobil bude mít 90 kWh baterii a 400 koní. Jaguar tvrdí, že I-Pace bude mít nejefektivnější rekuperaci elektrické energie na trhu – celých 150 kW. Další předností má být aerodynamický koeficient 0.29. Vypadá to, že od té doby co Jaguar paří indům, jde konečně správným směrem.

Formule E má za sebou další ePrix v Mexiku

V neděli v 0:00 středoevropského času odstartoval čtvrtý závod letošní sezony. Už kvalifikace napověděla, že půjde o zajímavý závod. Vítěz předchozích tří ePrix, Sebastien Buemi, se totiž kvalifikoval do závodu až na 8. místě. Závod byl dramatický už od začátku. Po napínavém boji zvítězil Lucas di Grassi, který byl po prvních dvou kolech na posledním místě. Ve videu se můžete podívat na nejlepší momenty ze závodu a na celkové výsledky.

Ferrari a Formula E? Možná už brzy

Šéf Ferrari a celého koncernu FCA Sergio Marchionne prohlásil, že se italská automobilka musí začít angažovat v šampionátu elektrických formulí – Formule E. Možná Vám to nepřijde, ale jde o opravdu šokující zprávu, protože Marchionne elektromobily a ostatní alternativní pohony striktně odmítal. Snad jediný čistý elektromobil, který celý Koncern FCA vyprodukoval, byl elektrický Fiat 500.

Electra Meccanica a její nový elektrický roadster

Kanadská automobilka EMV (Electrica Meccanica Vehicles) přišla s návrhem dostupného čistě elektrického roadsteru. Ten se má jmenovat Tofino, má ujet na jedno nabití 400 kilometrů a má stát okolo jednoho milionu korun. Jediné, co jsme zatím viděli, je jeden počítačový model. EMV už ale elektromobily vyrábí. Tedy lépe řečeno elektrické tříkolky – Electrica Meccanica SOLO, které mají podle lidí z EMV nahradit časem všechny typy městských aut. To jsou velké plány.


Zaměstnanci Audi chtějí vyrábět více elektrických aut

Audi v současné době nevyrábí žádný elektromobil. Jediným elektrifikovaným modelem je Audi A3 e-tron a to je plug-in hybrid. Tato situace se nelíbí celým 43 000 zaměstnancům automobilky. To je celá polovina všech zaměstnanců Audi. Tito lidé by si přáli, aby kromě slibovaného elektrického SUV e-tron Quattro mohli vyrábět ještě další elektromobily. Není se co divit, protože při pohledu na konkurenci v podobě BMW, Mercedesu, Jaguaru a sesterského VW se musí cítit, že jejich zaměstnavatel lehce zaspal. Všechny tyto automobilky totiž intenzivně pracují na nových elektromobilech, nebo už nějaké dokonce nabízí.

Bývalý redaktor

Napsat komentář

%d blogerům se to líbí: