Tesla Tour: Moje první jízda Teslou!

Tesla Tour: Moje první jízda Teslou!
Rubriky Články, Testy

Dneska se mi splnil sen. Bylo to díky akci Tesla Tour, kterou pořádají Tesla Wien, Electric Park, LIKO-S a J&T Banka. Šlo o den plný testovacích jízd v Modelech S a X a já jsem měl tak poprvé v životě možnost usednout za volant těchto legendárních elektromobilů.

 

Tesla Model S

První na řadě byl Model S P90D. Byla to verze vybavená snad úplně vším. Jak už označení typu napovídá, šlo o auto s 90 kWh baterií a dvěma elektromotory, které pohání všechna čtyři kola. Výkon tohoto pohonného ústrojí je celkově 532 koní(!) a na jedno nabití tato verze ujede okolo 380 kilometrů. Dále mělo toto elektroauto panoramatické střešní okno, kožený interiér, Autopilot první generace a spoustu dalších vychytávek. Během testovací jízdy se naskytla příležitost vyzkoušet si akceleraci v režimu Ludicrous. Těžko se popisuje to, co nastane po sešlápnutí pedálu akcelerátoru, ale snad Vám bude stačit, když napíšu, že jsem to ještě v životě nezažil a budu si to asi pamatovat hodně dlouho.

Druhá jízda byla v Modelu S 70 – verze s tehdy nejmenší dodávanou baterií a nejnižším výkonem a prakticky v základní výbavě. I když píšu nejnižší výkon, tak jde pořád o auto, které má přes 300 koní a rozhodně nejde o žádného šneka. Když porovnám tyto dvě verze, tak musím říct, že základní interiér se sedačkami v černé látce se mi líbil víc, než luxusnější provedení v hnědé kůži v P90D. Jízda ve slabším modelu není o nic méně zajímavá, než v silnějším modelu, protože v běžném provozu to neuvěřitelné zrychlení P90D použijete opravdu málokdy, a těch 5,5 vteřiny u 70 kWh varianty úplně bohatě na předjíždění stačí.

 

 Tesla Model X

Moje poslední jízda byla ve zbrusu novém Modelu X 90D, tedy elektromobilu s baterií 90 kWh a dojezdem něco pod 400 kilometrů. Model X je hodně zajímavé auto, hlavně pokud jde o technologie, kterými je auto vybavené. Asi každý si na první pohled všimne zadních dveří, které se otevírají směrem nahoru. Možná se to někomu může zdát jako zbytečnost, která je dobrá jen pro předvádění, ale ve skutečnosti jde o opravdu praktické vylepšení, protože nastupování na druhou nebo třetí řadu sedadel je u Modelu X mnohem jednodušší a pohodlnější, než u jiných aut v této třídě. Za zmínku stojí ale i přední dveře, protože ty se samy otevřou v momentě, kdy k autu přijdete s klíčem v kapse. Po nastoupení a sešlápnutí brzdového pedálu se dveře zase samy zavřou. Nic pohodlnějšího jsem u auta v životě neviděl…Toto auto bylo vybaveno hardwarem pro Autopilot 2.0, ale bohužel ho nebylo při testovací jízdě kde vyzkoušet. Tak snad někdy příště, už tak jsem byl z těchto jízd plný dojmů. 🙂

 

 V čem se liší jízda s Teslou od ostatních aut?

Nakonec Vám musím aspoň stručně popsat, jaká je jízda v těchto autech. Na rozdíl od aut se spalovacím motorem je v autě doopravdy ticho i ve vyšších rychlostech. Je to obrovský nezvyk, ale jde o velmi příjemný prvek jízdy. Podvozek je naladěn na pohodlnou jízdu, a tak spojením ticha a podvozku vzniká opravdu odpočinkové svezení. A co teprve, když za sebe necháte řídit autopilot. Díky baterii umístěné v podlaze auta je těžiště mnohem níž, než u klasických aut, a proto dokáže Tesla skvěle zamaskovat svou váhu (2,3 tuny) a v zatáčkách se nenaklání o nic víc, než podobná auta v teto třídě. Dalším rozdílem je rekuperace. Intenzita rekuperace při brzdění má dva stupně a pokud máte zvolený ten intenzivnější, tak prakticky nemusíte používat brzdu. Jediné co musíte, je, si na to chvilku zvykat.

 

Jízda Teslou je obrovský zážitek a pokud budete mít někdy příležitost si ji vyzkoušet, tak neváhejte ani vteřinu. Tento článek jsou moje první dojmy ze tří krátkých testovacích jízd, takže nejde o plnohodnotný test. Na ten bych musel používat auto delší dobu a podle toho taky vypadá tento článek – prostě jsem psal o tom, co mě na prvním svezení nejvíce zaujalo. Díky za přečtení a sledujete GoingElectric.cz dál i na Facebooku a Instagramu, protože tímto článkem to rozhodně nekončí. 🙂

Nakonec musím moc poděkovat firmě Electric Park za pozvání na skvělou akci.

Pokud se chcete Teslou také projet, můžete si ji pronajmout přímo ZDE.

Bývalý redaktor

Napsat komentář

%d blogerům se to líbí: