Novinky ze světa elektromobility – 4. týden

Novinky ze světa elektromobility – 4. týden
Rubriky Novinky

Je tady další neděle a s ní novinky posledního týdne. Možná to dneska bude vypadat trošku jako Tesla News, ale nejde to jinak. U Tesly se toho totiž tento týden stalo opravdu hodně.

 

VW dokončil vývoj své elektrické platformy

Dobré zpráva z Německa. Volkswagen se po dieselgate po hlavě pustil do vývoje elektromobilů, a jak je vidět toto odhodlání nese první ovoce. Byl totiž dokončen vývoj platformy pro elektromobily s názvem MEB. Na této platformě bude v budoucnu postaveno více než 50% elektrických modelů koncernu VW. Takže by se mohlo dostat i na českou Škodovku, která plánuje 5 modelů do zásuvky do roku 2025. Prvním modelem vyrobeným na této platformě bude elektromobil I.D., který byl představen na posledním autosalonem v Paříži.

Koncept VW I.D., zdroj: odkaz

Tesla News

Za minulý týden toho stihla Tesla opravdu hodně. Začala změnou loga Modelu 3 – ze tří vodorovných čar, připomínajících písmeno E se stala obyčejná trojka. Za tuto změnu může nejspíše marketingové oddělení Tesly, a vzdaluje se tak Muskův sen mít S-E-X-Y modelovou řadu (Model S a X se už prodává, na model E vlastní práva Ford a Model Y by měl následovat po začátku výroby Modelu 3).

Dále Tesla zrušila objednávku na část výrobního zařízení od německé firmy SHW. Je to prý z toho důvodu, že tato firma nedokáže naplnit všechny představy o tomto zařízení. Dobrá zpráva ale je, že by tato akce neměla nijak ohrozit začátek výroby Modelu 3, který má začít do konce tohoto roku.

Tesla autopilot senzory, zdroj: odkaz

A teď ještě něco k samořídícím Teslám – od začátku roku se ve všech Teslách aktualizoval autopilot na verzi 2.0, který má snížit nehodovost až o 90%. To zní opravdu zajímavě a už bych si to fakt chtěl taky vyzkoušet. Ještě o něco zajímavější zprávou je to, že Tesla plánuje plně robotické řízení – to znamená, že auto bude moci jezdit bez řidiče, které bude v plném provozu už do šesti (!) měsíců. Plná funkčnost má být dokázána tak, že auto bude schopno dojet samo z východního pobřeží spojených států až na to západní. Úplně samo bez řidiče, nebo jiné asistence. Myslíte si, že je to reálné? Já už se na tuto jízdu nemůžu dočkat.

Mitsubishi vyměnilo svoje patenty hybridního Outlanderu s Nissanem za patenty Leafu

Mitsubishi toho poslední dobou už v automobilovém průmyslu nevyrábí. Jedno prvenství ale má – Mitsubishi Outlander je v Norsku nejprodávanější auto. To nejspíše motivuje tuto japonskou automobilku k rozšíření modelové řady o další elektrifikované automobily. Tato snaha začala výměnou patentů tohoto v Norsku úspěšného modelu za klasiku na poli elektomobilů – Nissan Leaf. Tak budeme doufat, že z toho vznikne další použitelný automobil.

Mitsubishi Outlander PHEV, zdroj: odkaz

Faraday Future na pokraji krachu

Možná jste v poslední době slyšeli o nové americké automobilce (ikdyž většinu peněz má z Číny), která předvedla světu nový elektromobil FF91. Už samotná prezentace auta, nebyla nic moc, když auto nefungovalo jak mělo a při pokusu o robotnické zaparkování se autu prostě nechtělo. Ano, všechno to bylo vysíláno živě a byla z toho trošku ostuda. To vše znamenalo pouze 60 zaplacených rezervací. K tomu všemu Faraday Future nemá ani továrnu a už pomalu ani žádné zaměstnance. Tím posledním, co automobilka má, je žaloba o 1,8 milionů USD od firmy, která zařizovala samotnou prezentaci elektromobilu. Je to škoda, to auto vypadalo docela zajímavě.

Faraday Future FF91, zdroj: odkaz

 

 

Bývalý redaktor

Napsat komentář

%d blogerům se to líbí: